I. Postanowienia ogólne i definicje.
- Serwis internetowy www.aukcje.rik.pl jest wyłączną własnością Fundacji.
- Regulamin obowiązuje wszystkich Uczestników AUKCJI INTERNETOWYCH.
- Uczestnikami AUKCJI INTERNETOWYCH mogą być osoby fizyczne, które ukończyły 18 lat i posiadają pełną zdolność do czynności prawnych, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, ale mogące we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania
- Ideą aukcji jest przeznaczenie zysku z oferowanych przedmiotów na rzecz Podopiecznych Fundacji Rycerze i Księżniczki.
- AUKCJA INTERNETOWA – polega na licytowaniu oferowanych przedmiotów,
- UCZESTNIK AUKCJI: osoba, która bierze udział w aukcjach internetowych:
– Kupujący – osoba, która bierze udział w licytacji
– Darczyńca – osoba wystawiająca przedmiot na aukcję
II. Wystawianie przedmiotów na aukcje.
- Wszystkie aukcje internetowe podopiecznych Fundacji Rycerze i Księżniczki odbywają się na stronie www.aukcje.rik.pl
- Fundacja nie staje się właścicielem powierzonych przedmiotów na żadnym etapie prowadzonej aukcji.
- Właścicielem przedmiotów do momentu wydania podmiotom, które wygrały licytację, pozostają ich dotychczasowi właściciele.
- W przypadku każdej aukcji, podczas której rzecz sprzedaje podmiot nieprowadzący działalności gospodarczej, a wartość przedmiotu przekracza 1000 zł, powstaje po stronie kupującego obowiązek zapłacenia podatku od czynności cywilnoprawnych. Wówczas kupujący jest zobowiązany złożyć deklarację w urzędzie skarbowym. Stawka podatku wynosi 2%.
- Warunkiem uczestnictwa w aukcji jest dokonanie rejestracji Uczestnika na stronie www.aukcje.rik.pl lub za pośrednictwem serwisu Facebook oraz akceptacja niniejszego Regulaminu.
- Przedmioty na aukcje zgłaszane są za pośrednictwem formularza www.aukcje.rik.pl.
- Formularz zawiera dokładny opis przedmiotu, sugerowaną cenę wywoławczą, zdjęcia przedmiotu oraz określa, kto ponosi koszt wysyłki.
- Wszystkie Aukcje Internetowe wystawia i administruje Fundacja Rycerze i Księżniczki
III. Przebieg aukcji.
- Uczestnik może licytować dowolną ilość Przedmiotów.
- Warunkiem uczestnictwa w aukcji jest dokonanie rejestracji Uczestnika na stronie www.aukcje.rik.pl lub za pośrednictwem serwisu Facebook oraz akceptacja niniejszego Regulaminu.
- Oferty w licytacji składane są za pośrednictwem odpowiedniego formularza na stronie www.aukcje.rik.pl
- Dla każdego przedmiotu ustalona jest cena minimalna (wywoławcza)
- Następnie Uczestnicy pisemnie zgłaszają swoje oferty cenowe – przebicia.
- Cena przebicia oferowana przez Uczestników jest jawna dla innych Uczestników aukcji.
- Kolejna deklarowana cena przebicia musi być wyższa od poprzedniej minimum o 1 zł.
- Pierwsza i każda następna oferta cenowa zgłoszona przez Uczestnika aukcji jest prawnie wiążąca i nie może być przez niego wycofana.
- Oferta złożona w toku aukcji przestaje wiązać, gdy inny Uczestnik aukcji złoży ofertę korzystniejszą.
- Oferta złożona przez Uczestnika może zostać anulowana tylko z następujących powodów: na wniosek Uczestnika, który złożył tą ofertę, brak kontaktu z Uczestnikiem, na przykład z powodu podania fałszywych danych, utraty wiarygodności przez Uczestnika aukcji.
IV. Rozstrzygnięcie aukcji.
- Aukcję wygrywa Uczestnik, który zaoferuje najwyższą cenę, w momencie zakończenia licytacji.
- Powiadomienie Uczestników o wygraniu aukcji odbędzie się w dniu zakończenia licytacji drogą mailową lub za pośrednictwem portalu Facebook
- Po wygranej licytacji Uczestnik zobowiązuje się do wpłaty deklarowanej kwoty na konto podane w opisie aukcji w terminie 7 dni od zakończenia aukcji.
- Po wygranej licytacji Aukcji premium ( aukcje zwane premium to aukcje o krótszym okresie licytacji i natychmiastowym terminie płatności ) Uczestnik zobowiązuje się do wpłaty deklarowanej kwoty na konto podane w opisie aukcji w dniu zakończenia aukcji oraz wysłanie potwierdzenia dokonania przelewu na mail aukcje@rik.pl
- Po dokonaniu wpłaty uczestnik zobowiązany jest do przesłania potwierdzenia wpłaty na adres mailowy: aukcje@rycerzeiksiezniczki.pl oraz do soby, która przekazała przedmiot na aukcję.
- Po otrzymaniu potwierdzenia wpłaty osoba, która przekazała przedmiot na aukcję zobowiązana jest do wysyłki przedmiotu w ciągu 7 dni.
- W opisie każdej Aukcji znajduje się informacja kto pokrywa koszt wysyłki: Darczyńca – osoba wystawiająca przedmiot na aukcję, Kupujący – osoba, która bierze udział w licytacji, Kupujący (wpłacając x zł na konto dziecka) – kupujący wpłaca określoną w Aukcji kwotę na konto dziecka dla którego odbywa się dana aukcja, a darczyńca wysyła przedmiot na swój koszt. Po opłaceniu aukcji kupujący kontaktuje się z darczyńcą w celu uzgodnienia wysyłki. Dane kontaktowe Darczyńcy podane są w opisie aukcji.
- W przypadku niewywiązania się Uczestnika wygrywającego aukcję z powyższych kroków, aukcja zostanie wznowiona od ceny wywoławczej.
V. Cena minimalna aukcji
- Cena minimalna, która występuje w niektórych transakcjach, to najniższa kwota, za jaką sprzedający zgadza się sprzedać wystawiony przedmiot.
- Jeśli widzisz napis “Cena minimalna nie została osiągnięta” oznacza to, że w licytacji nie złożono ofert kupna lub wysokość złożonych ofert nie przekroczyła ustalonej przez sprzedającego ceny minimalnej. Żadna ze złożonych dotychczas ofert nie jest wiążąca.
- Jeśli wysokość co najmniej jednej ze złożonych ofert kupna jest równa lub wyższa od ustalonej ceny minimalnej, napis ten znika. Od tego momentu ta oraz wszystkie kolejne oferty są wiążące.
- Jeśli po zakończeniu transakcji cena minimalna nie zostanie osiągnięta, żadna ze stron nie jest zobowiązana do realizacji umowy (licytacja jest uznawana za nierozstrzygniętą).
Cały dochód z aukcji przeznaczony jest na ratowanie życia i zdrowia podopiecznych Fundacji Rycerze i Księżniczki.